.

.

.

.

اندازه گیری

کمیت فیزیکی :مقادیری هستند که قابلیت کم و زیاد شدن دارند و  می توان آنها را با عدد بیان کرد

کیفیت : چیزهایی هستند که نمیتوان آنها را باعدد بیان کرد مثل شادی غم

یکا: برای هر کمیتی مقدار مشخصی را تعیین کرده اند که به آن یکا میگویند

سیستم اندازه گیری:مجموعه ی یکاهای مورد قبول یک جامعه که برای اندازه گیری کمیت ها به کار می رود را می گویند.

سیستم (si)مجموعه یکاهای مورد توافق بین المللی را گویند.

در سیستم si یکای طول متر mوجرم کیلو گرم kg و یکای زمان ثانیه s  است به این دلیل این سیستم را (MKS) نیز می گویند.

کمیت های اصلی عبارتند از :  طولl          جرم m         زمان t

یکاهای اصلی عبارتند از :     متر m       کیلوگرم kg      ثانیه s

کمیت اصلی : کمیت هایی هستند که تعریف مستقل دارند به یکای آنها نیز یکای اصلی میگویند

بیشتر بدانیم:

طول:طول نصف النهار مبدأ را که از پاریس میگذرد ، از قطب تا استوا به ده میلیون قسمت تقسیم کرده هر قسمت را برابر یک متر در نظر گرفته اند . واین اندازه را روی یک قطعه فلز (آلیاژ پلاتین و ایریدیوم) علامت زده به آن متراستاندارد گفته اند.

جرم: قطعه فلزی از همان آلیاژ که جرمی معادل جرم یک لیتر آب 4 درجه دارد درست کرده اند و به آن وزنه ی یک کیلو گرمی می گویند.

زمان : یک شبانه روز را 6400 قسمت تقسیم کرده اند  و به هر قسمت یک ثانیه میگویند.

کمیت فرعی: @media (min-width: 992px) { #abs { width: 80% !important; margin: auto !important; } }

نظرات 6 + ارسال نظر
علیرضا نیکخواه پنج‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:24 ب.ظ http://www.hamechyi.blogfa.com

با سلام خدمت استاد علوم آقای مرادیان نیکخواه هستم برای من افتخار است که تبادل لینک کنیم امیدوارم به این پیشنهاد جواب رد ندهید اگر به کلبه ی ما بیایید میبینید که وب شما در پیوندها وجود دارد ............................................................................................................ممنون برای بنده ی حقیر افتخار است خداحافظ

ب.... پنج‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 01:57 ب.ظ

آقای مرادیان من هر روز وبلاگ شما را میبینم
میخواهم بگویم من علاقه ی خاصی ب این درس شیمی دارم برای ان که اطلاعاتم در این مورد اضافه بشه من از فامیل پرسیدم وگفتند برو از یک شیمی دان یا استاد علوم بپرس من شیمی دان نیافتم ولی استاد علوم را یافتم لطفا به من کمک کنید
...............................................................................................
..............................................................................................
.................................................................................................
خدا نگهدار

در حد توان در خدمتتون هستم دوست گرامی

محمد غلامی پنج‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 06:57 ب.ظ

عالی بود ممنون

ممنون از لطفت با آرزوی موفقیت برای شما

نیکخواه سه‌شنبه 4 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:56 ق.ظ

سلام آقای مرادیان
نمرات را کی اعلام میکنید

سلام عزیزم روز شنبه نمرات راتحویل دفتر مدرسه می دهم

ب.... چهارشنبه 5 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:50 ق.ظ


چرا هرچندتا نظر میدم تایید نمیکنید جواب منم ندادید؟

نیکخواه پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:54 ب.ظ

ممنون اقای مرادیان که نظر بنده ی حقیر رو ثبت کردی

خواهش می کنم شب بخیر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد